Korzyści ze stosowania elektronicznych zamków szyfrowych w biurach i na terenie firmy/fabryki


alarm w fabryce

Większości z nas elektroniczne zamki szyfrowe kojarzą się obiektami użytku publicznego lub wielkimi bankami. Znajdują one jednak zastosowanie w wielu różnych firmach, fabrykach i halach, a czasami na ich montaż decydują się też osoby prywatne. Skąd bierze się ich popularność? Przekonajmy się!

 

Zalety zamków szyfrowych

Elektroniczne zamki szyfrowe są bardzo łatwe w obsłudze. W firmie czy hali produkcyjnej, do której codziennie musi dostać się kilkanaście upoważnionych osób, nie trzeba dzięki nim dorabiać wielu kluczy (których zresztą łatwo zapomnieć z domu). Wystarczy, że pracownicy poznają kod odblokowujący zamek. Właściciel firmy może dany kod z łatwością zmienić, i tym samym unieważnić któremuś z pracowników prawo dostępu. Zabezpieczenie wybranych pomieszczeń jest stosunkowo proste – elektroniczne zamki szyfrowe nie wymagają bowiem skomplikowanego montażu. Współczesne zamki mogą być też otwierane na specjalne karty i da się je podłączyć do jednego systemu, przez co można zarządzać nimi z poziomu serwera i udzielać dostępu tylko do odpowiednich pomieszczeń każdemu pracownikowi z osobna. Umożliwiają też zastosowanie dodatkowych funkcji ochronnych, dzięki którym dostęp dla złodzieja czy innej osoby nieupoważnionej jest jeszcze bardziej utrudniony.

 

Zamki szyfrowe w firmach i biurach

Zamki szyfrowe umożliwiają zarządzanie dostępami dla pracowników bez wcześniej wspomnianej konieczności dorabiania kluczy. Dzięki nim można wygodnie zabezpieczyć towar lub archiwum w firmie oraz ograniczyć wstęp do newralgicznych działów takich jak księgowość, kasa czy kadry. Mogą być używane nie tylko do zabezpieczania wejść do gabinetów, w których przechowywane są poufne dane, ale też do sal konferencyjnych czy sal zarządu, z których podczas przerw nie trzeba wynosić komputerów, notatników i innych rzeczy. Zamki szyfrowe sprawdzają się też wszędzie tam, gdzie dostępy do pomieszczeń często nadaje się i odbiera poszczególnym osobom – np. w hotelach i pensjonatach. Dzięki nim goście mogą korzystać z pokoju bez konieczności wizyty w recepcji: do hotelu i do pokoju dostają się dzięki znajomości kodu wysłanego np. SMS-em. Przed przyjazdem kolejnego gościa, właściciel obiektu po prostu zmienia kod do pokoju.