Jak zabezpieczyć biuro przed włamaniem?

przed włamaniem

Odpowiednio skonfigurowane zabezpieczenia oraz instalacje alarmowe pozwalają skutecznie ochronić dostęp do mienia niepowołanym osobom. Powinni o tym pamiętać zwłaszcza właściciele dużych i małych firm. W dzisiejszym artykule podpowiemy Państwu, jak zabezpieczyć wnętrze biura oraz otaczającą go posesję.

Zamki szyfrowe i mechaniczne

Właściciele biur coraz częściej korzystają z zamków szyfrowych, które pozwalają w łatwy i szybki sposób zabezpieczyć pomieszczenie przed wtargnięciem niepowołanych osób. Tego typu rozwiązania wykorzystywane są również do zabezpieczania sejfów i szafek. Wyróżnia się ich następujące rodzaje:

  • zamki szyfrowe mechaniczne – charakteryzują się wysokim stopniem bezpieczeństwa. Szyfrowy zamek mechaniczny wykorzystywany jest głównie jako zabezpieczenie sejfów. Jego otwarcie możliwe jest wyłącznie po trzykrotnym przekręceniu pokrętła – zgodnie z wcześniej ustaloną kombinacją;
  • zamek szyfrowy elektroniczny – jest łatwiejszy w obsłudze niż zamek mechaniczny. Aby go otworzyć, należy wpisać na klawiaturze numerycznej odpowiedni kod dostępu. Zamki szyfrowe montowane są nie tylko w sejfach czy szafkach, ale i drzwiach. Zwłaszcza to ostatnie zastosowanie jest chętnie wykorzystywane przez właścicieli biur, ponieważ stanowi dobrą barierę przed włamaniem.

Instalacje antywłamaniowe 

Nowoczesne instalacje antywłamaniowe składają się najczęściej z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest system alarmowy, drugim – monitoring. Wyróżniamy różne modele systemów alarmowych, jednak największą popularnością cieszy się obecnie ochrona obwodowa.  Z tego typu rozwiązania korzysta się podczas ochrony całych posesji. Jej poszczególne elementy odpowiadają za zabezpieczenie pojedynczych elementów obwodowych. W jej skład wchodzi sieć czujników, które monitorują cały obszar centrali alarmowej. Najczęściej ochronę obwodową montuje się wokół ogrodzenia firmy, przy oknach oraz drzwiach.